This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

Khamis, 28 Mei 2015

5 RAHSIA KEKAL SIHAT CARA TUN M

Assalamualaikum.

Saya nak kongsi artikel dari www.sususejat.com Ia adalah berkaitan kaedah menjaga kesihatan Tun M. Kalau anda tahu, pasti anda terkejut dan tak nak tunggu lagi mengikuti langkah Tun M. Jom Baca:

rahsia sihat tun m, rahsia sihat Tun Mahathir, kelebihan vitalea


Umum sedia maklum Tun Dr. Mahathir merupakan negarawan yang disegani. Selain memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun, beliau juga punya rahsia tersendiri untuk kekal sihat meskipun usianya kini sudah mencecah 85 tahun.

Mungkin sejak akhir-akhir ini kesihatan beliau sedikit terganggu, barangkali berkait rapat juga dengan pembedahan pintasan koronari pertama yang dijalani beliau pada Januari 1989 (Hospital Besar Kuala Lumpur) dan kedua pada September 2007 (Institut Jantung Negara). Namun begitu secara fizikalnya tidak dapat disangkal lagi beliau masih kekal tip-top bergiat aktif dalam menyampaikan pendapat selain berkunjung ke beberapa konvensyen-konvensyen yang dianjurkan. Apa rahsia beliau sebenarnya sehingga tampak begitu?


5 Cara Mengekalkan Kesihatan Sehingga Ke Usia Emas Cara Tun Dr. Mahathir

1 – Tidak menghisap rokok
Siapa bersetuju rokok itu menyihatkan? Terdapat pendapat mengatakan rokok menyihatkan/menyegarkan tubuh badan jika diambil dalam kadar yang betul. Rokok juga berkait rapat dengan peningkatan kadar metabolisma dan sesuai diambil sebagai pemanas badan jika anda menetap di negara beriklim sejuk.

Namun bagi aku, info ini hanya kelihatan “sahih” dan boleh diterima-pakai jika tembakau yang digunakan datang 100% daripada daun tembakau, dan bukan seperti rokok-rokok komersial yang telah diperkayakan dengan bahan-bahan kimia yang entah dari mana dikutip, juga pengambilannya haruslah bersebab (akal) dan bukannya kerana ketagihan (nafsu).

2 – Tidak minum arak
Selain daripada keburukan yang dimiliki, terdapat juga yang bersetuju arak itu bermanfaat kepada tubuh badan jika diambil dalam kuantiti dan cara yang betul. Kajian terkini menunjukkan wine merah mengandungi phenol yang bertindak sebagai antioksidan untuk kesihatan kardiovaskular. Fakta ini mungkin ada benarnya, namun tidak bermaksud aku menggalakkan anda semua untuk meminum arak, kerana arak itu sudah jelas haram di sisi Islam.

3 – Makan secara bersederhana
Masihkah anda ingat pada pesan Nabi “berhenti makan sebelum kenyang”? Makan secara bersederhana tidak terhad kepada kuantiti makanan yang diambil, tetapi juga kualiti makanan yang masuk kedalam mulut anda.

4 – Makan Multivitamin

Terdapat beberapa sebab mengapa anda harus ambil sebiji pil Multivitamin setiap hari. Salah satu rahsia mengapa Tun Dr. Mahathir berjaya mengekalkan kesihatan hingga ke usianya sekarang ialah beliau mengamalkan pengambilan 1 pil multivitamin jenama “Shaklee” setiap hari.



                                            

5 – Tidur secara mencukupi
Tidur ini seakan-akan butang reset manusia. Cuma konsepnya tidaklah semudah menekan butang reset sesuatu mesin yang hanya mengambil tempoh beberapa saat, tetapi memakan masa sekitar 7-10 jam sehari (pada waktu malam), bergantung kepada gaya hidup individu tersebut (mereka yang aktif seperti atlit sukan memerlukan tidur yang lebih lama berbanding individu biasa).

“Pendek kata kalau kita amalkan cara hidup yang sihat.. tidak mengguna rokok, terutama rokoklah dan arak, kita boleh sedikit sebanyak (mengurangkan risiko mendapat penyakit kronik), yang lain semua (penyakit) kurniaan Tuhanlah.. kita tak tahu..” – Tun Dr. Mahathir Mohamad

Itu tips daripada Tun Dr. Mahathir yang disiarkan dalam rancangan “Segar” yang diterbitkan oleh TV3 13 tahun yang lalu (1997). 


Kan, dah tokojut. Makan multivitamin shaklee tau. Ha apalagi kalau bukan VITALEA! Vitamin pertama dunia dan berusia 100 tahun. Anda tau, bulan ni shaklee bagi free Vitalea kepada sesiapa yang join ahli. So apalagi. Jom lah join. 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ
 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Isnin, 25 Mei 2015

AKHIRNYA MISI MUSTAHIL DAH TAK MUSTAHIL EPISOD HADIAH HARI GURU 2015

Assalamualaikum.

Cerita jumaat yang lepas. Sempena sambutan hari guru di tadika Adhwa dan Akhtar:

Beberapa hari dah plan nak buatkan hadiah utk cikgu Adhwa n Akhtar. Xterbuat. Misinya nak menjahit bekas serbaguna yg comel tu. Fuh... tgk tutorial bukan main. Tp xbuat2.

Akhirnya start ahad lepas, kerja digerakkan. Itupon sehingga semalam, setakat 20% je siap. Mmg mlm ni la... 80% lagi dibuat. Mmg dah jadi misi mustahil. Target buat 4 je kot. Alhamdulillah... semua siap. 8 bekas serbaguna siap di jahit. Insyaallah moga mendatangkan manfaat buat cikgu2 Pasti yg baik hati.

Pssst... kad pon buat siang tadi jek. mmg dah jadi misi mustahil kan. Mujo laling Azizan Othman tlg print.Terbaik... mata dah jadi panda.


 

 Saya ditemani anak dara sorang ni. Yang bangun setiap jam sebab dapat rasa emak tak ada kat sebelah. Hadoi...memang haru betul. berulang- alik dari bilik jahit ke bilik tidur. Rasa macam nak putus asa. Tapi kuatkan semangat. Malam ini saja.

HADIAH HARI GURU 2015, HERBAL BLEND SEBAGAI HADIAH, BEKAS SERBAGUNA

Hasil Akhir. Puas hati tengok semuanya siap seperti yang dirancang. Lepas ni bolehlah sapa-sapa nak buat tempahan kat emakskema. Pakej bekas serbaguna dari kain gred AAA, Vitamin shaklee beserta kad (kad ucapan + kad panduan penggunaan vitamin) kihkihkih.

Pssst...Alhamdulillah, cikgu-cikgu Adhwa dan Akhtar sangat gembira menerima hadiah dari saya. Saya rasa berbaloi-baloi tak tidur malam. Itulah kuasa memberi, 1 hari jumaat tu rasa macam best je.

 



Rabu, 20 Mei 2015

AHLI NUTRISI SHAKLEE YANG BERKELAYAKAN

Assalamualaikum.

Meriah pagi ini apabila saya membuka Facebook. Kisah Apa? Ya majlis KONVO AHLI NUTRISI SHAKLEE. Apa maksudnya? Majlis ini meraikan kejayaan pengedar-pengedar shaklee berdaftar yang mengambil ujian menjadi ahli nutrisi shaklee. Dan antara yang berkonvo adalah Emak, Nenek dan Makcik saya dalam bizz Shaklee. Bangga saya dengan mereka ini. TAHNIAH UOLS!

APA KELEBIHAN MENJADI AHLI NUTRISI SHAKLEE?

Shaklee membenarkan mereka mengadakan bengkel mini nutrisi shaklee. Maknanya mereka ada lesen besar untuk bercakap, melatih, memberi nasihat, memberi panduan dalam hal-hal nutrisi berkaitan rangkaian vitamin shaklee secara terbuka. Selama ini, bengkel-bengkel nutrisi hanya dikelolakan oleh pakar nutrisi yang berkhidmat dengan shaklee. Pakar ini sememangnya mereka yang mempunyai latar pendidikan dan kelayakan dari institusi yang berkaitan sahaja. Sekarang, pengedar produk juga layak untuk melakukannya. Best bukan!

ahli nutrisi shaklee, bisnes bermentor, mentor terbukti berjaya, kelayakan shaklee

"Maknanya mereka ada lesen besar untuk bercakap, melatih, memberi nasihat, memberi panduan dalam hal-hal nutrisi berkaitan rangkaian vitamin shaklee secara terbuka"


Saya tumpang gembira dengan kejayaan mereka. Merka adalah kebanggaan saya serta seluruh keluarga EmakSkema Millionaire Family. Saya seronok, saya bermentorkan orang yang layak. Yang mengajar saya bukan secara buta tuli. Mereka ini berilmu, berpengalaman dan terbukti berjaya. 

Shaklee adalah satu syarikat yang serius dalam memastikan produk mereka SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI. Shaklee juga SERIUS memastikan pengedar produk mereka mempunyai kelayakan dan ilmu yang betul untuk dikongsi seterusnya membantu orang lain. Kita memang tidak perlu ragu-ragu terhadap rangkaian vitamin serta produk shaklee yang lain. Shaklee memang komited.

Apa lagi yang kita mahu? Sistem perniagaan yang hebat dan menguntungkan pengedar! Vitamin dan produk yang dijamin! Keberkesanan yang terbukti! Tinggal kita la yang perlu memutuskan. Mahu shaklee atau tidak!

Mahu sertai keluarga shaklee kami? Jom...jangan segan hubungi saya segera!


Selasa, 19 Mei 2015

TESTIMONI KOLESTROL OLEH ETHAN WANG

Assalamualaikum.

Hari ini saya ingin berkongsi satu testimonial dari seorang yang berkolestrol tinggi. Ya beliau adalah Encik Ethan Wang yang mengalami penurunan sehingga 23%. Banyak bukan! Saya tak nak cerita panjang, di bawah ni adalah status beliau yang dimuat naik di laman facebook. Layan.


cara pencegahan kolesterol, testimoni kolestrol, testimoni kolesterol shaklee, ldl cholesterol 

Ini pula adalah laporan perubatan beliau.

cara pencegahan kolesterol, testimoni kolestrol, testimoni kolesterol shaklee, ldl cholesterol
Ok, anda tak payah percaya. Anda ambil je. Insyaallah, kesan tu anda rasai sendiri. 

>>Nak try? Jangan berlengah lagi. Ada diskaun 5% jika anda membeli 2 botol phytocol pada bulan ini tau. Anda tahu, 5% telah pun menjimatkan RM20.00 wang anda.  

>>Kalau nak jimat  RM60.00 pula, jom daftar ahli. Anda tak menyesal. 

>>Malah shaklee ada hadiah istimewa untuk anda bernilai RM88.75. Pemurahnya shaklee.

Keseluruhannya, anda telah pun jimat RM148.75! Nilai penjimatan ini anda dapat hanya dengan:
  • DAFTAR SEBAGAI AHLI
  • BELI 2 BOTOL PHYTOCOL -  yang dijamin baik untuk kolestrol anda. Untung berganda-ganda.

Ok cakap banyak pun tak guna. Anda perlu bertindak. Hubungi saya ya. SELAMAT BERVITAMIN!



Jumaat, 15 Mei 2015

4 LANGKAH MUDAH MENANGANI MASALAH KOLESTROL DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum.

Kolestrol adalah masalah yang bukan sahaja menyerang orang dewasa, malahan ia kini menjadi masalah kepada kanak-kanak. Shaklee yang menyediakan rangkain vitamin semulajadi, mempunyai gabungan vitamin yang berkesan dalam membantu kita menangani masalah ini.

Semudah 4 langkah sahaja, mampu membantu pengidap masalah kolestrol mengawal tahap kolestrol dalam darah mereka.


atasi masalah kolestrol dengan shaklee, set kolestrol shaklee

atasi masalah kolestrol dengan shaklee, set kolestrol shaklee

Jangan tunggu lagi. Atasi masalah anda dengan set Kolestrol ini.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ


Isnin, 11 Mei 2015

PROMOSI BULANAN :: OMEGA GUARD & PHYTOCOL ST :: MEI 2015

Assalamualaikum.

Siapa yang sayang jantung, angkat tangan! Ya saya sayang jantung saya. sebab, jantung tak pernah berhenti bekerja sejak kita terbentuk di dalam rahim sehinggalah saat kematian kita kelak. Jantung adalah organ yang paling kuat bekerja. Haruslah kita sayangi jantung supaya jantung kekal sihat dan dapat bekerja dengan baik.

Bulan Mei adalah bulan sayangi jantung. Shaklee telah mengadakan promosi berkembar demi membantu kita menjaga kesihatan jantung. Bulan ini, ada promosi Omega Guard dan Phytocol ST. Kedua vitamin ini merupakan vitamin utama dalam menjaga kesihatan jantung.

FUNGSI OMEGA GUARD SHAKLEE & PHYTOCOL



Samada  jantung dapat berfungsi dengan baik atau tidak, sangat berkait rapat dengan kolestrol. Jantung mengepam darah keseluruh tubuh melalui saluran darah yang sangat kecil. Jika saluran darah sumbat atau sempit, jantung terpaksa bekerja lebih keras dari biasa. Kolestrol yang bersifat suka melekat di dinding saluran darah, akan mengganggu proses ini. makin banyak yang berkumpul, makin sempit saluran darah. Maka makin kuatlah jantung terpaksa bekerja.

Secara umumnya, PHYTOCOL ST mengandungi Fitosterol iaitu struktur molekul yang hampir sama dengan kolestrol. Fitosterol akan bersaing dengan kolestrol untuk diserap ke dalam saluran darah. Ia menyebabkan kolestrol kalah dan terapung di dalam darah. Maka saluran darah selamat dari menyerap kolestrol.

Bagaimana pula dengan kolestrol yang masih ada dalam darah? Ok, kat sini lah Omega berfungsi. OMEGA GUARD akan menapis kolestrol yang tertinggal dan dihantar ke sistem perkumuhan. Jadi, selamatlah badan kita dari menyerap kolestrol jahat ini.


PROMOSI

Nampak kan pentingnya kedua vitamin ini. Kolestrol biasanya tidak kita sedari sehinggalah kita telah diserang dengan serangan jantung. Mencegah lebih baik dari mengubat. Eloklah ambil peluang untuk mengambil kedua vitamin yang baik ini.

Promosi bulan Mei ada dua:

BELI 6 FREE 1

OMEGA GUARD - RM816
-FREE membership Bernilai RM69
-FREE Omega Bernilai RM210
-Bonus tunai RM30.00++


PHYTOCOL-ST - RM1182
-FREE membership Bernilai RM69
-FREE Phytocol Bernilai RM197
-Bonus tunai RM40.00++
Promosi shaklee mei 2015, promosi kolestrol, promosi jantung, menjaga jantung, kolestrol jahat

BELI 2 DENGAN DISKAUN 5%

OMEGA GUARD - RM258. Harga asal RM272
PHYTOCOL-ST- RM374. Harga asal RM394

Promosi shaklee mei 2015, promosi kolestrol, promosi jantung, menjaga jantung, kolestrol jahat

Rasa nak cuba? eloklah cuba. Ingat, mencegah lebih baik dari merawat!