Sabtu, 5 Oktober 2013

KENAPA SAYA TERLIBAT DENGAN BISNES SHAKLEE

Assalamualaikum




Suasana di Branch Shaklee yang sentiasa penuh!

Tahukan para pembaca yang budiman, sejak akhir-akhir ini semakin ramai yang terlibat dengan bisnes Shaklee? Ya sangat la ramai. Kenapa saya dan mereka suka berbisnes dengan Shaklee walaupun ramai yang menceburinya? Tak ke tinggi persaingannya? Apa lah yang istimewa sangat dengan Shaklee ini? Untung ke bisnes Shaklee ini? Bagaimana saya dan mereka melakukannya? Pasti anda tertanya-tanya di dalam hati. Ya dulu saya juga seperti anda. Terlalu banyak soalan yang berlegar di minda dan mahukan jawapan segera. siapa yang boleh menjawab soalan-soalan ini? Biar saya jelaskan kepada anda.
Saya hanya berkongsi pengalaman saya untuk menjawab semua soalan itu. Mari baca pengalaman saya ya.


Saya kenal Shaklee lebih kurang 3 tahun lepas apabila mengambil vit Alfalfa untuk menjadi booster susu ibu. Sejak itu saya mengenali Shaklee dengan lebih dekat. Tetapi di kala itu saya mempunyai anggapan tidak baik terhadapa MLM. Ya Shaklee adalah perniagaan MLM. Jangan terkejut ya sidang pembaca. Saya suka produknya tetapi tidak suka kepada bisnes Shaklee. Sebenarnya saya selalu membeli produk Shaklee dengan upline saya Hanis Healthy Life. Saya suka masuk ke web beliau dan mendapatkan bermacam-macam info tentang kebaikan vitamin-vitamin Shaklee.  Pada tahun 2012 saya pernah bertanyakan hal keahlian dengan Hanis. Tapi saya membatalkan niat saya itu. Sehinggalah tahun ini akhirnya saya terbuka hati untuk menjadi ahli dan terlibat secara serius. Apa yang menggerakkan saya?


Apa Yang Menggerakkan Saya?


Segala-galanya kerana saya TERPENGARUH, terpengaruh dengan kata-kata mahu MENAMBAH NILAI DALAM HIDUP ORANG LAIN. Bunyinya mudah tapi bukanlah juga susah. Untuk melaksanakannya perlu kepada usaha yang berterusan. Tahukah sidang pembaca, apabila kita menambah nilai dalam hidup orang lain, akan hadir satu perasaan gembira yang sangat hebat dalam hati? Saya terasa seperti lapangnya dunia, seperti berada di atas padang yang rumputnya hijau sejauh mata memandang. Terasa langit biru berarakkan awan yang berkepul-kepul putih seperti kapas. Seperti ada angin yang mengalir lembut. Saya duduk di bawah sepohon pokok rendang sambil tersenyum. Hmmm begitulah gambaran perasaan gembira saya. Hilang sedih dan gundah resah di dalam hati.


Sidang pembaca, saya bukanlah seorang yang kaya harta, maka saya mampu menyumbang hanya sedikit. Ingin bersedekah pun saya masih mengira-ngira lebihan pendapatan yang ada. Ya saya tahu senyuman juga satu sedekah. Tapi senyuman tidak mampu meredakan tangisan anak kecil yang lapar. Senyuman tidak mampu untuk menukar karpet lusuh di surau. Senyuman tidak mampu mengganti baju koyak milik anak yatim. Semuanya perlukan wang!!! beras dibeli dengan wang, karpet baru dibeli dengan wang malahan baju juga perlu wang untuk membelinya. Jadi saya perlu menambah wang yang ada untuk menyumbang lebih banyak. Maka saya mula berfikir tentang side income yang mampu saya lakukan. Dimana? Bagaimana? Saya kembali melihat Shaklee. Ya jawapannya di sini.
Kenapa Shaklee dan bukan produk lain?


Saya telah nyatakan bahawa saya sendiri sering mengira-ngira lebihan pendapatan setiap kali ingin menambah nilai dalam hidup orang lain. Ya, saya sendiri tidak punya wang yang banyak untuk digunakan sesuka hati. Senang cakap, cukup-cukup makan aje. Boleh lah hantar 2 orang anak ke pengasuh dengan kos RM600 sebulan. Bolehlah bayar kereta comel Kenari warna merah. Bolehlah bayar hutang rumah. Adalah budget yang 'lega' untuk makan tiap hari. Bolehlah hulur sikit pada mak ayah. Adalah simpan sikit untuk 'Tabung Kekayaan' (saya menukar nama tabung kecemasan /persediaan kerana tidak mahu sentiasa cemas. Kan itu satu doa) Adalah sikit persediaan kemalangan. Alhamdulillah tak pernah lupa bayar zakat. Nak pergi melawat Tok di Kedah pun insyaallah mampu lagi. Dan terakhir untuk menambah nilai hidup orang lain, ada lah sikit lebih. 


Hmmm, sidang pembaca, saya menangis setiap kali menderma. Sebab saya mampu beri sedikit sahaja.. Ya saya sangat berharap saya mampu menghulur lebih lagi. Saya tidak sanggup membaca kesusahan orang lain. Saya takut melihat gambar-gambar anak kecil di hospital yang berselirat wayar di badannya. Saya pilu menatap wajah anak yatim di rumah kebajikan. Saya terharu mengetahui ramai lagi kanak-kanak tidak bersekolah kerana kemiskinan. Kerana saya tak mampu nak memberi lebih kepada mereka! Ya tiada lebihan dari wang pendapatan saya. Maka saya harus melakukan sesuatu. 


Dikala saya bekerja saya perlu juga melakukan sesuatu untuk menambah pendapatan saya. Saya perlu berbisnes. Bisnes yang saya pilih haruslah:

  • mudah diurus 
  • terjamin kualiti
  • tidak perlu menyimpan stok 
  • modal rendah
  • tidak mengganggu aktiviti harian sedia ada 
  • dipercayai
  • tidak perlu keluar rumah terlalu kerap 
  • tidak perlu berjumpa pelanggan
  • memberi pulangan yang lumayan
Banyak syarat yang saya gariskan. Adakah bisnes seperti yang saya mahu? Ya ada dan ia adalah Bisnes Shaklee!

Ya, Jawapannya Shaklee! 



Side Income 4 angka
Pengiktirafan ketika mendapat side income 4 angka. Siap dapat cek!

Pada mulanya saya sekadar suka-suka nak cuba bisnes shaklee. Walaupun impian saya besar dan syarat saya banyak, saya masih tidak yakin untuk berbisnes. Saya ni tak pernah nak terlibat secara serius dalam bisnes.  Cukup takut apabila ada sesiapa sahaja mengajak saya berbisnes. Saya takut saya tidak akan komited dengan bisnes. Saya risau suami dan anak-anak akan terabai kerana berbisnes. Saya tidak mahu kerjaya saya sekarang terganggu dengan bisnes. Jadi macammana saya nak berbisnes Shaklee?

Ketika mahu mendaftar sebagai ahli, saya beritahu kepada Hanis yang saya mahu berbisnes. Saya pun membayar RM75 sebagai yuran keahlian dan bayaran pos. Dalam minda saya bermacam-macam persoalan muncul. Bagaimana nak jual, bagaimana nak ajak orang, macammana nak kenalkan produk dan bermacam-macam lagi. Persoalan dalam minda saya tidak terjawab sebenarnya. Malahan Hanis meminta saya melakukaan beberapa perkara. Serius saya tak jangka pun perkara-perkara tersebut. Setelah itu saya hanya melakukan apa sahaja yang diarahkan oleh Hanis. Betul, saya buat sahaja apa yang disuruh dan banyak juga yang masih tak terbuat.


Bulan pertama saya serius mengikut arahan, saya mendapat bonus 2 angka. hhmmm tak sangka boleh dapat. Ye lah ketika itu saya masih tak buat apa-apa kecuali makan vitamin seperti biasa. Tapi dapat duit...uishhh macam tak percaya. Bulan kedua bonus saya naik sikit jadi 3 angka. Wah hebatnya. Saya baru melakukan beberapa sahaja dari MASTER SID CHEKLIST  yang diberikan oleh Hanis. Ada peningkatan kan. Saya terus melakukan apa yang disuruh dan pada bulan ketiga, serius saya dapat bonus 4 angka.  Masa tu memang tak tau nak kata apa. Senangnya bisnes Shaklee ni sidang pembaca. Ni tahap saya masih sekadar suka-suka nak cuba bisnes. 


Hmmm Jadi Anda Bagaimana?


Sidang pembaca yang dirahmati Allah. Segala perkongsian di atas adalah pengalaman saya. Benar-benar pengalaman saya. Alhamdulillah saya dapat menggembirakan hati orang lain dengan side income ini. Ya saya berjaya menambah list orang yang saya mahu tambah nilai hidupnya. Maaf saya tidak dapat berkongsi apa yang saya buat.
Tapi saya juga mahu menggerakkan hati-hati anda semua untuk menambah nilai dalam hidup orang lain. Biar anda terpengaruh seperti saya dan berusaha untuk menambah nilai hidup orang lain.


Modalnya Sekeping Hati


Saya bukan mahu beriklan. Tetapi jika sidang pembaca mahu menyertai saya menambah nilai hidup orang lain, mari sertai bisnes saya. Ia tak susah dan tak juga mudah. Anda hanya perlu sekeping hati yang ikhlas dan teguh untuk melakukannya. Yakinlah, kita hanya berusaha dan merancang. sebaik-baik perancang adalah Allah Taala. Mintalah padanya, insyaallah anda berjaya. 








emakskema.com
0133786399

43 ulasan:

  1. Muantap....buka juga http://www.momentpulsa.com/?id=MP10006326

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. nak tgk baju kurung cantik2 blh la lawati www.sofwahcollections.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Kami Pengedar Jamu Susuk Dara/Nour Ain dari Klang Selangor
    Jika Berminat boleh sms 012-3011592
    atau whatsapp 018-2535801

    Boleh lawati
    http://beautycaresyazana.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. nice info .. blog walking back.. saya dah follow
    http://bungaaprilcraft.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 39
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. Thanks kerana singgah di blog saya.Your info kat sini sangat baik sekali, teruskan & gud luck.

    BalasPadam
  8. Thanks singgah blog saya. Sudi2 kan follow ye. =)

    BalasPadam
  9. ok gue juga udah datang disini,salam blowging semoga sukses...muuach he he he

    BalasPadam
  10. kunjungan balik dari blog puisi jingga tersenyum,.salam kenal buat semuanya

    BalasPadam
  11. Ok, aku mampir gan,,, salam sukses selalu....

    BalasPadam
  12. Balasan
    1. Thanks Suri. Tujuan saya memang mahu memotivasikan lebih ramai org supaya segera bertindak. Semoga bermanfaat pada Anda.

      Padam
  13. nice very nice.
    sukses slalu ya gan
    visit my blog ya di http://ninety-nine-shop.blogspot.com/
    terimakasih semuanya
    salam kenal ya

    BalasPadam
  14. Balasan
    1. Dah join dearly? Jangan lepaskan peluang ya.

      Padam
  15. nice post, you have a great blog. i'm following you now !
    follow me back on GFC, okay ? :)

    http://feafum.blogspot.com/

    BalasPadam
  16. nice post come my blogger chevrolet-bdg.blogspot.com

    BalasPadam
  17. Blog walking. .sila layari www.miraclevitamins.blogspot.con

    BalasPadam
  18. terimakasih informasinya sangat bermanfaat. siapsapa.blogspot.com

    BalasPadam
  19. keep up on informative blog.blogwalking here.follow mine.

    BalasPadam
  20. salam kenal Bro...
    mampir ke Blog ane http://teguhmulya.blogspot.com
    Terima kasih

    BalasPadam
  21. We are back guys! with new totally free and virus free posting! Brazil Direct radio playing the best 24 hours

    http://sintoniawebblogbostcom.blogspot.com.br

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...